Блоговодител - кулинарен пътеводител

четвъртък, 9 ноември 2017 г.

Сладка баница с тиква и ябълка

С аромат на есен...

...експлозия от вкусове, цветове, очарование, меланхолия, носталгия.

"Есента винаги е била любимият ми сезон. Времето, когато всичко избухва в последната си красота, сякаш природата е спестявала цяла година за големия си финал." – Лорън ДиСтефано

Днес и мен ме е обзела една такава меланхолия, топла и завладяваща умът ми. Спомени от детството ми изплуват и сякаш са реални. В кухнята на дядо съм, а от печката се носи аромат... Аромат на вкусна печена тиква, на канела..., на есен.
Дядо прави най-вкусния тиквеник, който някога съм яла.
За това реших, ще направя споменът си реален, ще направя сладка баница с тиква. Е, това не е точно рецептата на дядо, добавих нещо от мен, премахнах друго... Получи се!
Вкусна, сладка баница с тиква и ябълка, с канела, с аромат на есен...




















Продукти:

500 гр. тиква
1 голяма ябълка
1 пакет кори за баница
1/2 ч.ч. олио
1 ч.ч. захар
1 с.л. канела
4 с.л. твърдо масло

за сиропа
1 1/2 ч.ч. вода
1 1/2 ч.ч. захар

пудра захар за поръсване




Начин на приготвяне:

Измиваме тиквата, почистваме от кората и настъргваме на едро ренде.






В подходяща тенджера или тиган, наливаме олиото и задушаваме тиквата.
След като е готова, отдръпваме от котлона и я оставяме на страна да изстине.










Добавяме  почистената и настъргана ябълка, захарта и канелата. Разбъркваме добре.






Разстиламе корите за баница и върху всеки лист, равномерно разпределяме от сместа (по 3-4 с.л.).






Навиваме на руло. Така процедираме до изчерпване на корите, които нареждаме в правоъгълна тава, постлана с хартия за печене.










Разрязваме на малки банички.
Разтопяваме маслото и намазваме отгоре.
Печем в предварително загрята фурна на 180 градуса до покафеняване (при мен около 25 минути). Изпечената баница оставяме да се охлади напълно.






През това време, приготвяме сиропа от водата и захарта, и докато е още врял заливаме студената баница.






Оставяме баницата да попие сиропа и поръсваме по желание с пудра захар.























Да ви е сладко!












Няма коментари:

Публикуване на коментар