Блоговодител - кулинарен пътеводител

Вкуснотийки с ИНА

Вкуснотийки с ИНА
Вкуснотийки с ИНА

петък, 13 октомври 2017 г.

МЕКИЦИ, като от едно време...


Помните ли Добрина?
Онази Добрина от едно време. От времето, когато аз бях дете.
Може би, някои от вас ще си спомнят рецептите й с вкусните сладки, соленки и сладкиши.
Онази Добрина с интересните за времето си рецепти, които продължаваме да приготвяме и днес. Онази Добрина, която с много топли и мили чувства ме връща назад във времето...












Днес ще ви представя точно една от тези нейни вкусни рецепти, които ме карат да си спомня една баничарница-мекичарница в близост до домът в който живеехме, когато бях дете и  в която правеха най-вкусните мекици - меки, пухкави, въздушни и със страхотен вкус.
Майка ми, ме пращаше всяка събота сутрин за мекици. И всеки път чаках на опашка за тях. Лелката не смогваше дори да ги извади от врящото олио. Загребваше с голямата си решетъчна лъжица директно от големият фритюрник, оставяше ги да се отцедят от олиото за секунди, пъхваше ги в найлоновият плик и накрая ги поръсваше с пудра захар, която стоеше в едно бурканче от детско пюре, а капачката беше надупчена. Прекрасни спомени... и много вкусни.




Продукти:

4 яйца
400 мл прясно мляко
1 ч.л. сол
1/2 кубче мая
1 ч.л. захар
500 гр брашно /600 гр/

Тук набързо ще направя едно уточнение. Давам точните и оригинални пропорции на продуктите от книгата, с едно изключение, при мен брашното което влагам е 600 гр.



Начин на приготвяне:

Разтваряме маята в затопленото мляко и добавяме чаената лъжичка захар. Разбъркваме и оставяме на страна да шупне.

Разбъркваме яйцата със солта в подходяща купа и добавяме шупналата мая. Малко по малко, добавяме пресятото брашно и замесваме лепнещо тесто.

Тестото замесваме вечерта и го оставяме в хладилника да пренощува. На сутринта с намазнени ръце, късаме от тестото малки парчета, които разтегляме на мекици и пържим в сгорещено олио.











И това е!

Какво друго мога да ви кажа, освен че това са най-вкусните мекици, които са любими вкъщи.
Мекици, като от едно време!




















Добър апетит и прекрасен ден!


А това е книгата на Добрина, която имам от моята майка...