Блоговодител - кулинарен пътеводител

сряда, 13 януари 2016 г.

Кюфтенцата на дядо


Няма по-вкусни кюфтенца от тези които приготвя дядо.
Дори и аз след толкова години прекарани в кухнята никога не мога да докарам вкусът на дядовите кюфтенца. Уникални са!
Да, ще кажете какво пък толкова кайма, лук, подправки... да, ама не...
Слагам всичко което и той слага, омесвам, пека иии.... на дядо кюфтенцата са ми по-вкусни. :)) Сочни, сочни...




Тези кюфтенца са неговият вариант с плънка, само че той слага кашкавал..

Тези кюфтенца ме връщат назад във времето... В най-милите ми детски летни спомени...
Когато чувах гласът на баба от терасата, че е време за обяд...
Простичък обяд - кюфтенца, топъл хляб и доматки откъснати от градинката на двора.... простичък, но най-вкусният и незабравим...




Сега се заемам да ви покажа кюфтенцата на дядо, с тази разлика, че аз този път сложих топено сирене вместо кашкавал...
От този грамаж кайма получавам 9-10 кюфтета.


Рецепта:

750 гр. кайма
1 глава лук
средата на 1 филия сух хляб
1 ч.л. /равна/ червен пипер
кимион
черен пипер
кисели краставички
топено сирене


Начин на приготвяне:

Омесваме си каймата с подправките, лука нарязан на кубчета /или настърган/ и средата от хляба, която предварително сме накиснали във вода и сме отцедили.




Нарязваме си топеното сирене и краставичките на шайбички.




Взимаме с лъжица част от омесената кайма, така че да се събере в шепата.
Разтиламе я и в средата поставяме топено сирене и кисели краставички.




Завиваме плънката и оформяме на топка, която леко притискаме с длани, за да получим кюфте.




Печем оформените кюфтета на скара и поднасяме с гарнитура по желание.




Аз съм направила картофено пюре.




Невероятен аромат се носи из въздуха...
Аромат на вкусни спомени...





Не ми остава нищо друго освен да ви пожелая..

Добър апетит и ползотворен ден!






*********************************************************




Предложете на приятели като копирате линка и го споделите!
Благодаря Ви!


Няма коментари:

Публикуване на коментар