Блоговодител - кулинарен пътеводител

вторник, 24 ноември 2015 г.

Домашни еклерчета

Най-вкусните еклерчета с домашен крем!

 Събота е денят в който оставам сама за известно време /децата на тренировки, половинката ми на работа/, това е любимият ми ден - Денят за изненади на любимите ми същества!
 Никога не издавам какво съм решила да правя, защото най-забавният ми и мил момент е когато всички се приберат и с вдигнати нагоре нослета, опитвайки се да доловят уханието което се разнася из цялата къща, се насочат право към кухнята и..... Изненадааа! Истинска радост и блаженство както за тях, така и за мен...

 Еклерчетата, които ще споделя с вас са много лесни за изпълнение, само трябва да се спазват някои правила при тяхното приготвяне и ще станат бухнали, пълни с мехурчета от въздух в които да разлеете мекият и ароматен крем, в противен случай има вероятност да се сплескат и да няма възможност за пълнене с крема.




Да започваме....

Рецепта:

За еклерите:
1 ч.ч. вода
1/2 ч.ч. олио
1 ч.ч. брашно
4-5 яйца /зависи от големината им/

За крема:
1 яйце
600 мл прясно мляко
9-10 с.л. захар /на вкус/
2 ванилии
5-6 с.л. брашно
40 гр. масло

Начин на приготвяне:

Слагаме в подходящ съд водата заедно с олиото на котлона да заврат. След като заврат, дърпаме от котлона и добавяме брашното, и започваме енергично да бъркате. Бъркаме докато сместа се сгъсти и стане хомогенна. Връщаме отново на котлона за около 1-2 минути, като не спираме да бъркате. След това махаме от котлона и оставяме на страна сместа да изстине. Добавяме едно по едно яйцата и разбъркваме много добре.

В намазнена тавичка покрита с хартия за печене, оформяме еклерчета. В случая аз съм използвала шприц, ако нямате такъв може и с чаена лъжичка /предишните еклерчета направих с лъжичка/.




Еклерите печем в предварително загрята фурна на 200 градуса за около 30 минути.

Докато чакаме еклерите да се изпекат, може да си приготвим крема.
Слагаме млякото в тенджерка на котлона и точно преди да заври на тънка струйка, добавяме яйцето разбито със захарта и ванилиите. Разбъркваме добре и след като заври махаме от котлона и добавяме от брашното размито с малко студена вода. Връщаме на котлона да поври съвсем малко, като постоянно бъркаме, за да не загори. Отдръпваме от котлона и добавяме маслото и отново разбъркваме.

След като и крема и еклерите са изстинали, може да пристъпим към пълненето, което също може да направим по-два начина.
Единият е като разрежим еклерите хоризонтално през средата /без да режете до края, едната страничка да се запази цяла/ и с лъжичка пълним в получилата се кухина /не се притеснявайте, че крема може да се разтече, след като захлупите с горната част на еклера всичко слепва много добре.
И вторият начин е като правим малка дупчица отстрани на еклера и с шприц пълним крем.



Този път, аз ги разрязах през средата и пълних с лъжичка.

Декорацията е по ваш избор, при мен е разтопен шоколад, може да поръсите и пудра захар.




И готово!

Еклерчетата са занимавка, но пък си заслужава, защото вкусът им е...божествен...

И да си призная, свършват за секунди!




Мека обвивка, а вътре ароматен разтичащ се крем...

Опитайте! Със сигурност ще ви харесат!

Ако имате въпроси, не се колебайте да ми ги зададете.

                                                                           **********


Предложете на  приятелите си, като копирате линка и го споделите!
Благодаря Ви!



Няма коментари:

Публикуване на коментар