Блоговодител - кулинарен пътеводител

петък, 19 февруари 2016 г.

Дамски каприз


"Дамски каприз" е един чудесен сладкиш, който е изключително лесен за приготвяне, икономичен, но въпреки това спокойно може да бъде поднесен и за по-специални случаи, защото видът му е представителен, а вкусът е неповторим, благодарение на сочният блат в комбинация от домашно сладко и белтъчна глазура.

Този сладкиш ми напомня за детството ми! Тогава магазините бяха празни, нямаше вкусни торти, сладки, сладкиши и т.н. Тогава всичко се приготвяше в домашни условия... всичко от сръчните ръце на майките ни, бабите ни, а при мен и от дядо ми. :)























И така.... Дамски каприз..


Рецепта:

4 яйца
2 ч.ч. захар
50 мл олио
50 мл разтопено масло
1 ч.ч. кисело мляко
2 ч.ч. брашно
1 бакпулвер
1 ванилия
1 бурканче сладко, конфитюр или желе
сок, сироп или компот за сиропиране на блата


* Допълнение:
Последните пъти в които правя сладкиша, увеличих дозата на сиропа с който сиропирам.
В зависимост от това колко сочен или сух искате да е блата, той може да варира от 0 мл /за сух блат/ до 300 мл /за сочен блат/.
Последният ми дамски каприз е с 250 мл компот от малини. Блата е умерено напоен и сочен.



Начин на приготвяне:

Отделяме жълтъците от белтъците.





Жълтъците разбиваме с 1 1/2 ч.ч. захар до побеляване. Постепенно добавяме олиото и разтопеното масло, киселото мляко с разтвореният в него бакпулвер, ванилията и накрая брашното. След всеки продукт разбъркваме добре с миксер.
Изсипваме готовата смес в намаслена тавичка и печем в предварително загрята фурна на 180 градуса за около 20 минути.





Но все пак е хубаво да проверите с клечка дали блатът е изпечен, защото всяка фурна пече различно и е напълно възможно при вас да е необходимо по-малко или повече време за печене.






Докато блатът се пече разбиваме белтъците с останалата 1/2 чаша захар на сняг.





След като сладкиша е изпечен го изваждаме от фурната, сиропираме го със сиропа и още топъл го намазваме със сладкото,






а върху него мажем и с белтъците внимателно. Може с лъжица да направим вълнички или с шприц на направим украса по желание.









Поставяме отново във фурната и печем до леко покафеняване на белтъците.









Поднасяме сладкиша охладен.

Може да използвате сладко по желание и вкус.
Аз съм използвала за единият сладкиш домашно сладко от малини, а за другият от боровинки.

По-принцип в оригиналната рецепта Дамският каприз не се сиропира, но на мен така блатът ми е сух. За това аз предпочитам да сиропирам леко блатът и след пълното изпичане на сладкиша е невероятно сочен.
Използвала съм сироп от малини...той придава един невероятен аромат и вкус!







Може да разрежите като торта или на пастички.










Един от любимите сладкиши в къщи!
Сочен, ароматен и невероятно вкусен!
Опитайте...


Желая ви "сладко" настроение и добър апетит!





















**************************************************************************






Предложете на приятели като копирате линка и го споделите!
Благодаря Ви!

Няма коментари:

Публикуване на коментар