Блоговодител - кулинарен пътеводител

четвъртък, 14 януари 2016 г.

Свинско с кисело зеле


Бях решила в блога да не публикувам манджи, супи и т.н. Мислех да е блог за малко по-завъртяни вкуснотийки, защото съм на мнение, че обикновенните манджички и супички всеки може да си ги спретне... 

Ноо свинското с кисело зеле... е, него не мога да го подмина! Най-малкото от факта, че е едно от любимите ни ястия през зимния сезон.




Има домакини, които добавят лук към киселото зеле... Аз пропускам лука и не слагам, защото лично за мен самата комбинация лук + кисело зеле, не ми допада. Разбира се, на вас ако ви харесва може да си добавите лук по желание.



Рецепта:

1 кг свиснко месо
1 кисела зелка (1кг-1,5 кг)
5 с.л. мас (с връх)
3 с.л. доматен сок
1 ч.л. червен пипер
черен пипер
1 дафинов лист



Начин на приготвяне:

Нарязваме си измитото месо на кубчета.
В дълбок метален съд запържваме месото в 3 с.л. мас до леко покафеняване.




През това време нарязваме киселото зеле на ситно.




Запърженото месо вадим от съда с решетъчна лъжица и на негово място изсипваме киселото зеле, добавяме 1 ч.ч. вода, захлупваме с капак и задушаваме, докато понамали обема си.
Следим водата на изври и зелето да прегори, ако е необходимо добавяме по-малко вода.

Добавяме месото и доматеното пюре и разбъркваме добре. Оставяме да се задушат заедно за около 10 минути.




Изсипваме всичко в тава, добавяме червен пипер, черен пипер на вкус и още 2 с.л. мас, разбъркваме, разделяме дафиновият лист на две или три и ги забождаме на различни места.






Поставяме тавата във фурната която предварително сме загряли на 180-200 градуса. Печем до лек загар на горния слой зеле (20-30 минути).






Вкусно традиционно българско ястие!





Добър апетит от мен!





*******************************************************************





Предложете на приятели като копирате линка и го споделите!
Благодаря Ви!














Няма коментари:

Публикуване на коментар