Блоговодител - кулинарен пътеводител

понеделник, 23 ноември 2015 г.

Кюфтенца в бял сос


По желание на мъжете в къщи, спретнах едно много бързо и вкусно ястие, което ме връща назад в детските ми години в кухнята на моята майка...
Много добро предложение и за по-мънички дечица, понеже в него няма нищо запържено. Лек и нежен сос и кюфтенца с ориз...да започваме...














Рецепта:

600 гр кайма
1/2 ч.ч. ориз
кимион
черен пипер
2 яйца
2 с.л. галета

За соса
3 яйца
1 кофичка кисело мляко
сока на 1/2 лимон
3-4 с.л. натурално нишесте /ако обичате по-гъст сос, може да добавите още/
3 л вода
50 гр. масло
50 мл олио
сол на вкус
тънък резен целина
магданоз




Начин на приготвяне:

Слагаме тенджера на котлона в която сме сипали 3 л вода, олиото, маслото и целината, да заврат.
През това време в купа слагаме каймата, подправките, измития ориз и разбъркваме добре.






Оформяме топки /без да ги сплескваме/ и ги пускаме във врящата вода.






Оставяме ги да се варят за около 20-30 минути, за да може ориза в кюфтенцата да не остане хрупкав, като от време на време разбъркваме.






Приготвяме си сместа за застройване от 3-те яйца, киселото мляко, сока от лимона и нишестето.





След 20 минути и след като ориза в кюфтенцата се е сварил, ги изваждаме в чиния, за да може да приготвим соса от застройката и водата в която са врели кюфтенцата.






Взимаме от горещия бульон и по-малко сипваме към застройката, за да може да придобие температурата на бульона и да не се пресече.

Изсипваме вече топлата застройка към бульона и разбъркваме. Връщаме в тенджерата кюфтенцата, добавяме сол на вкус и отново разбъркваме. Оставяме така да поври 2-3 минути и махаме вече готовото ястие от котлона.
Поръсваме с пресен магданоз или чубрица /по ваше желание/.

















Добър апетит!









......................................................................................................




Допълнение:


Получих въпрос /ако мога така да го нарека, цитирам - " 3 литра вода???" /, относно водата в която се варят кюфтетата.
Може би повечето хора които сте с мен от създаването на блога и четете рецептите ми знаете, че тях аз създавам в домашни условия и съответно за хората които обичам и се съобразявам с техният вкус. Също така, не бих допуснала да публикувам рецепта, която не е сполучлива.
И нямам претенции те да се харесат на всички, все пак сме различни хора с различни вкусове.

Правя това обяснение, защото понякога и не само спрямо мен, се задават провокативни въпроси, пишат се неуточнени коментари, с цел злепоставяне и подвеждане на останалите кулинари. Пиша това, не за негативните хора, а за вас които сте с мен и които се доверявате на рецептите ми. Мисля, че го заслужавате!

 Водата е такова количество, защото вкъщи обичаме това ястие с повече сос. Освен това, докато се варят кюфтетата една част от водата се изпарява, а друга се поема от ориза, следователно тя намалява.

Всеки един кулинар знае, че всяка една рецепта може леко да бъде изменена спрямо собственият му вкус, ако оригиналния вариант не му допада или реши да надгражда.
Така че, мили приятели ако ви се вижда много водата в това ястие може да използвате не целият бульон, а част от него.
Варианти има, а и аз винаги съм насреща ако имате въпроси.

Благодаря ви, че сте с мен!
Нека "гледаме" положително и с усмивка! 😊


Няма коментари:

Публикуване на коментар